Wat zwijgen ze nu in dit familiebedrijf?
"Wat je niet zegt maar wel verwacht – over de stille druk van onuitgesproken verwachtingen in familiebedrijven" In familiebedrijven hangt er vaak iets in de lucht. Geen rare luchtjes uit de kanti...
Een stel jonge ondernemers met een unieke formule en een toestroom van klanten die deze jonge ondernemers eigenlijk niet konden bedienen. Daarnaast kreeg deze onderneming de vraag van diverse projectontwikkelaars om in de omgeving een gelijksoortige onderneming op te starten.
Deze jonge ondernemers wilden gewoon ondernemen en doen waar ze goed in zijn. Door de druk van buitenaf kregen ze het idee dat er van alles moest en dat maakte ze onzeker.
Eerst werd er gewerkt aan een duidelijke en scherpe toekomstvisie. Door hun eigen succesformule te beschrijven konden deze jonge ondernemers een toekomst plan kiezen waarin ze zich konden herkennen: een toekomst binnen de visie met pure kwaliteit. Volume paste simpelweg niet binnen hun toekomstwens. Met deze kennis en nieuw geformuleerde doelstellingen konden deze jonge ondernemers gemakkelijker het volume pareren en doen wat ze willen.
"Vraag een vis om het water ze omschrijven en je krijgt blub blub."
Bent u benieuwd wat business coaching voor uw onderneming kan betekenen? Neem contact op met business coach Helma de Lorijn voor een vrijblijvende kennismaking!
Andere interessante blog-artikelen
"Wat je niet zegt maar wel verwacht – over de stille druk van onuitgesproken verwachtingen in familiebedrijven" In familiebedrijven hangt er vaak iets in de lucht. Geen rare luchtjes uit de kanti...
Daar staan jullie dan met je hele hebben en houwen, familie, zaak, werknemers, klanten en alle andere betrokkenen. Het levenswerk dat je graag wil overdragen een de volgende generatie. Met r...
Een stel jonge ondernemers met een unieke formule en een toestroom van klanten die deze jonge ondernemers eigenlijk niet konden bedienen. Daarnaast kreeg deze onderneming de vraag van diverse projectontwikkelaars om in de omgeving een gelijksoortige onderneming op te starten.
Deze jonge ondernemers wilden gewoon ondernemen en doen waar ze goed in zijn. Door de druk van buitenaf kregen ze het idee dat er van alles moest en dat maakte ze onzeker.
Eerst werd er gewerkt aan een duidelijke en scherpe toekomstvisie. Door hun eigen succesformule te beschrijven konden deze jonge ondernemers een toekomst plan kiezen waarin ze zich konden herkennen: een toekomst binnen de visie met pure kwaliteit. Volume paste simpelweg niet binnen hun toekomstwens. Met deze kennis en nieuw geformuleerde doelstellingen konden deze jonge ondernemers gemakkelijker het volume pareren en doen wat ze willen.
"Vraag een vis om het water ze omschrijven en je krijgt blub blub."
Bent u benieuwd wat business coaching voor uw onderneming kan betekenen? Neem contact op met business coach Helma de Lorijn voor een vrijblijvende kennismaking!
Checklist voor een goede overdracht van het familiebedrijf
Checklist aanvragen