Icon werkwijze

Gadverdamme, dat was niet nodig geweest!

Laatst kreeg ik dit bericht

Dag Helma, met interesse heb ik je verhalen gelezen.

Helaas te laat want bij ons in het bedrijf was de communicatie zo slecht dat het bedrijf erdoor failliet is gegaan. Jaren van treiterijen zijn eraan voorafgegaan en hebben nu geleid tot geen contact iemand van de familie.

Het is wat je schrijft familie en zaken lopen door elkaar.

En communicatie over wat de een of ander nu echt wil is er nooit geweest. Waar het fout is gegaan weet ik tot op vandaag nog niet. Alleen dat het zo onaangenaam was dat ik uit het bedrijf en de familie ben gestapt

Uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat als je geen goede heldere eerlijke communicatie hebt het leiden van een bedrijf gedoemd is te mislukken.

 

Het begint bij de eerste stap: duidelijkheid scheppen over wat iedereen wil, wenst en behoefte aan heeft zonder dat de ander hier een oordeel over heeft.

Dan op tafel leggen van alle wensen en visie bedrijf.

Daarna kan gekeken worden of die wel of niet in het bedrijf haalbaar is en hoe.

Vele bedrijven en ik denk vele kleine bedrijven slaan deze stappen over met het idee dat juist omdat je familie bent het wel goed zal gaan.

En helaas gaat het inderdaad eerder fout dan goed. Als men wijs is, roept men een coach in voor in het proces. Dat zal iedereen ten goede komen zowel in het werk als in de familie.

Succes verder en op een communicatief 2020

Anoniem Voorheen directeur

Dit is een reactie die binnenkwam via mijn site en de man wil anoniem blijven. Dat kan ik mij ook heel goed voorstellen dus dat respecteer ik ook.

ZO ONTZETTEND JAMMER!

Communicatie is in familiebedrijven en kleinere MKB-bedrijven echt cruciaal voor het succes. En ook om prettig met elkaar te leven.

Zijn er in jouw familie ook spanningen? Wat speelt er en wat wil jij daaraan doen?

Wil je dit met mij delen? >> Wat er bij ons aan de hand is!

Goede communicatie = prettig leven + rendabel bedrijf

Het gaat gewoon niet lekker in je bedrijf de communicatie gaat op “vierkante wielen” en de sfeer wordt er niet beter op. Daar hebben de mensen last van en het komt ook het bedrijfsresultaat niet ten goede. Denk jij nu ook “dat moeten we onderling toch kunnen oplossen”? Met regelmaat zie ik dat ondernemers schroom hebben om een “vreemde” in te schakelen die kan ondersteunen als het om de communicatie onderling gaat.

Wat is het risico als de communicatie niet goed gaat?

Het kan je “bakken met geld kosten” en veel verdriet opleveren als de communicatie en daarmee ook de bedrijfsresultaten stroperig worden. Als jij houdt van een informele bedrijfscultuur dan betekent dat meestal dat de onderlinge relaties belangrijk voor je zijn.

De valkuil daarvan kan zijn dat jullie je niet meer uitspreken of elkaars woorden niet meer op waarde kunnen schatten. Dat brengt veel stress, zorgen, hoge kosten en vervelende (familie) ruzies met zich mee die soms jaren doorspelen. Al deze heisa is te voorkomen door het gesprek aan te gaan onder mijn begeleiding. En daarmee onnodige pijn en ergernis te voorkomen en op te lossen.

Mijn aanpak ontzorgt

Werken met familie of vrienden is fantastische als de harmonie en de bedrijfsresultaten top zijn. Als een van de weinige heb ik mij gespecialiseerd om onhandige communicatie binnen bedrijven met een informele werksfeer te optimaliseren. Met name binnen familiebedrijven zie ik vaak strubbelingen met de onderlinge verhoudingen. Hoe waardevol is het voor jou om de boel lekker, gezellig en efficiënt te laten verlopen. Ik bied jullie een praktische en gedetailleerd stappenplan afgestemd op jullie situatie om “uit de spagaat “te komen.

Kom op neem contact met me op!

Schaamte is niet nodig, je bent niet de enige die dit overkomt!

Veiligheid, geheimhouding en kleine stapjes zijn superbelangrijk.

Wil je eerst even kennismaken?

Dat kan ook bel me maar 06 303 755 15

Warme groet,

Helma

 

Afbeelding van het bericht 'Gadverdamme, dat was niet nodig geweest!'

Andere interessante blog-artikelen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Laatst kreeg ik dit bericht

Dag Helma, met interesse heb ik je verhalen gelezen.

Helaas te laat want bij ons in het bedrijf was de communicatie zo slecht dat het bedrijf erdoor failliet is gegaan. Jaren van treiterijen zijn eraan voorafgegaan en hebben nu geleid tot geen contact iemand van de familie.

Het is wat je schrijft familie en zaken lopen door elkaar.

En communicatie over wat de een of ander nu echt wil is er nooit geweest. Waar het fout is gegaan weet ik tot op vandaag nog niet. Alleen dat het zo onaangenaam was dat ik uit het bedrijf en de familie ben gestapt

Uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat als je geen goede heldere eerlijke communicatie hebt het leiden van een bedrijf gedoemd is te mislukken.

 

Het begint bij de eerste stap: duidelijkheid scheppen over wat iedereen wil, wenst en behoefte aan heeft zonder dat de ander hier een oordeel over heeft.

Dan op tafel leggen van alle wensen en visie bedrijf.

Daarna kan gekeken worden of die wel of niet in het bedrijf haalbaar is en hoe.

Vele bedrijven en ik denk vele kleine bedrijven slaan deze stappen over met het idee dat juist omdat je familie bent het wel goed zal gaan.

En helaas gaat het inderdaad eerder fout dan goed. Als men wijs is, roept men een coach in voor in het proces. Dat zal iedereen ten goede komen zowel in het werk als in de familie.

Succes verder en op een communicatief 2020

Anoniem Voorheen directeur

Dit is een reactie die binnenkwam via mijn site en de man wil anoniem blijven. Dat kan ik mij ook heel goed voorstellen dus dat respecteer ik ook.

ZO ONTZETTEND JAMMER!

Communicatie is in familiebedrijven en kleinere MKB-bedrijven echt cruciaal voor het succes. En ook om prettig met elkaar te leven.

Zijn er in jouw familie ook spanningen? Wat speelt er en wat wil jij daaraan doen?

Wil je dit met mij delen? >> Wat er bij ons aan de hand is!

Goede communicatie = prettig leven + rendabel bedrijf

Het gaat gewoon niet lekker in je bedrijf de communicatie gaat op “vierkante wielen” en de sfeer wordt er niet beter op. Daar hebben de mensen last van en het komt ook het bedrijfsresultaat niet ten goede. Denk jij nu ook “dat moeten we onderling toch kunnen oplossen”? Met regelmaat zie ik dat ondernemers schroom hebben om een “vreemde” in te schakelen die kan ondersteunen als het om de communicatie onderling gaat.

Wat is het risico als de communicatie niet goed gaat?

Het kan je “bakken met geld kosten” en veel verdriet opleveren als de communicatie en daarmee ook de bedrijfsresultaten stroperig worden. Als jij houdt van een informele bedrijfscultuur dan betekent dat meestal dat de onderlinge relaties belangrijk voor je zijn.

De valkuil daarvan kan zijn dat jullie je niet meer uitspreken of elkaars woorden niet meer op waarde kunnen schatten. Dat brengt veel stress, zorgen, hoge kosten en vervelende (familie) ruzies met zich mee die soms jaren doorspelen. Al deze heisa is te voorkomen door het gesprek aan te gaan onder mijn begeleiding. En daarmee onnodige pijn en ergernis te voorkomen en op te lossen.

Mijn aanpak ontzorgt

Werken met familie of vrienden is fantastische als de harmonie en de bedrijfsresultaten top zijn. Als een van de weinige heb ik mij gespecialiseerd om onhandige communicatie binnen bedrijven met een informele werksfeer te optimaliseren. Met name binnen familiebedrijven zie ik vaak strubbelingen met de onderlinge verhoudingen. Hoe waardevol is het voor jou om de boel lekker, gezellig en efficiënt te laten verlopen. Ik bied jullie een praktische en gedetailleerd stappenplan afgestemd op jullie situatie om “uit de spagaat “te komen.

Kom op neem contact met me op!

Schaamte is niet nodig, je bent niet de enige die dit overkomt!

Veiligheid, geheimhouding en kleine stapjes zijn superbelangrijk.

Wil je eerst even kennismaken?

Dat kan ook bel me maar 06 303 755 15

Warme groet,

Helma

 

Stuur mij de checklist

Checklist voor een goede overdracht van het familiebedrijf

Checklist aanvragen
Checklist
Icoon contact 06 - 30 37 55 15

Guldenstraat 20
6532 RL Nijmegen
helma@helmadelorijn.nl