De meeste misverstanden in communicatie komt omdat we elkaar niet begrijpen/verstaan. We luisteren naar woorden letten op lichaamstaal en daaruit trekken we onze conclusies. De intenties van de meeste mensen is echt goed als je de communicatie op waarde kan schatten.
Jan een kletst je de oren van de kop bij het koffiezetapparaat. Terwijl je Marijke bij wijze van spreken niet eens hebt gezien terwijl ze er wel bij stond. En Josine moest zondig weer een kil reageren om het weekend verhaal van Mark over zijn uitjes.
Jan, Marijke, Josine en Mark zin alle vier schatten van mensen die in hun eigen stijl communiceren en elkaar soms niet begrijpen of verstaan.
Herken jij
- Dat je met de een stukken makkelijker kan schakelen dan met de ander?
- Dat je sommige mensen tien keer hetzelfde moet uitleggen en dat ze dan nog niet doen wat je ze gevraagd hebt?
- Sommige mensen altijd boos lijken te zijn?
- En dan ook nog van die types die om niets gekwetst lijken te zijn?
Wist je dat die uitspraken ook kan omkeren in een positievere toonsoort?
In de communicatiestijlentraining laten we je zien en ervaren hoe dat kan!
Hoe je meer uit je relaties kan halen en mensen makkelijker aan je kan binden.
Wil je meer informatie over de communicatiestijlentraining? Stuur dan een e-mail voor meer informatie over de mogelijkheden.