Icoon business coaching: communicatiestijlen

Business coaching: communicatiestijlen

90% van alle misverstanden is niet gebaseerd op de inhoud van het gesprek, maar op de manier van communiceren. De oorzaak ligt in het niet (h)erkennen van de communicatiestijl van de ander ofwel de manier waarop de gesprekspartner uw informatie interpreteert.

Er bestaan globaal vier communicatiestijlen. Ieder met hun eigen voorkeur van volume, lichaamshouding, woordkeus en een eigen basis op grond waarvan beslissingen genomen worden. De belangrijkste vraag is: Is het resultaat van mijn communicatiestijl in overeenstemming met de intentie die ik wil overbrengen?

Voorbeelden van communicatiestijlen

Ken je zo’n enthousiasteling waarvan je helemaal gek wordt omdat hij of zij steeds veranderende ideeën en plannen heeft en nieuwe mogelijkheden ziet? Of heb je wel eens samen gewerkt met iemand die alle details voorgekauwd moest hebben voordat hij eindelijk aan de slag ging? Ergerde jij je wel eens aan de botheid van uw gesprekspartner; regelmatig ongeduldig omdat het je allang duidelijk is welke richting een gesprek neemt? Kortom, ken je het gevoel dat een ander je niet wilt begrijpen?

Tijdens de communicatietraining van business coach Helma de Lorijn leer je hoe je mensen in hun eigen communicatiestijl respectvol kunt aanspreken en benaderen. Je krijgt inzicht in de diverse communicatiestijlen en leert de communicatiestijl van een ander te herkennen. Elke stijl heeft naast zijn eigen aantrekkelijke en positieve kanten namelijk óók zijn valkuilen. Ook leer je tijdens de communicatietraining om in de communicatiestijl van de ander te spreken, zonder je eigen stijl te kort te doen. Op deze manier leer je de verschillende communicatiestijlen op een eigen, authentieke manier toe te passen.

Een overdracht zonder gedoe?
Heb je een gevoel van nu of nooit?

Neem dan nu contact met mij op. Bel​ of mail.

90% van alle misverstanden is niet gebaseerd op de inhoud van het gesprek, maar op de manier van communiceren. De oorzaak ligt in het niet (h)erkennen van de communicatiestijl van de ander ofwel de manier waarop de gesprekspartner uw informatie interpreteert.

Er bestaan globaal vier communicatiestijlen. Ieder met hun eigen voorkeur van volume, lichaamshouding, woordkeus en een eigen basis op grond waarvan beslissingen genomen worden. De belangrijkste vraag is: Is het resultaat van mijn communicatiestijl in overeenstemming met de intentie die ik wil overbrengen?

Voorbeelden van communicatiestijlen

Ken je zo’n enthousiasteling waarvan je helemaal gek wordt omdat hij of zij steeds veranderende ideeën en plannen heeft en nieuwe mogelijkheden ziet? Of heb je wel eens samen gewerkt met iemand die alle details voorgekauwd moest hebben voordat hij eindelijk aan de slag ging? Ergerde jij je wel eens aan de botheid van uw gesprekspartner; regelmatig ongeduldig omdat het je allang duidelijk is welke richting een gesprek neemt? Kortom, ken je het gevoel dat een ander je niet wilt begrijpen?

Tijdens de communicatietraining van business coach Helma de Lorijn leer je hoe je mensen in hun eigen communicatiestijl respectvol kunt aanspreken en benaderen. Je krijgt inzicht in de diverse communicatiestijlen en leert de communicatiestijl van een ander te herkennen. Elke stijl heeft naast zijn eigen aantrekkelijke en positieve kanten namelijk óók zijn valkuilen. Ook leer je tijdens de communicatietraining om in de communicatiestijl van de ander te spreken, zonder je eigen stijl te kort te doen. Op deze manier leer je de verschillende communicatiestijlen op een eigen, authentieke manier toe te passen.

Stuur mij de checklist

Checklist voor een goede overdracht van het familiebedrijf

Checklist
Icoon contact 024 - 356 78 25

Guldenstraat 20
6532 RL Nijmegen
[email protected]