Icon werkwijze

Lenige geesten, het nieuwe normaal!

Pleidooi voor Familiebedrijven, zij helpen ons door deze crisis!

Gekker moet ‘t niet worden.

Ik luisterde naar een prachtig interview met trendstrateeg Richard Lamb. In dit interview geeft hij heel helder aan wat het nieuwe normaal gaat worden en ik ben het helemaal met hem eens. Het blijken niet meer en niet minder hele normale dingen te zijn. Fatsoennormen die we, als het goed is, met de paplepel hebben meegekregen.

Waarden en normen die behoren tot een goed mens zijn voor jezelf, je familie en je omgeving. Precies zoals onze ouders ons dat hebben geleerd.

Het oude normaal blijkt ineens het nieuwe normaal te zijn??????

Wat gebeurt er NU!  Heb ik hersenkluts?

Mijn broek zakt ervan af als hij begint te praten over wat dat nieuwe normaal zou moeten zijn bedoelt hij het oude normaal. Bottom line geeft Richard in het interview een pleidooi voor de familiebedrijven!

 

Al jaren werk ik met familiebedrijven om ze te ondersteunen bij de overdracht naar de volgende generatie of andere thema’s die daar spelen.  En die thema’s hebben vaak te maken met de basis van alle liefde voor elkaar en het bedrijf. En ik mag komen als daar rafels zijn ontstaan die niet bijdragen aan het algemene geluksgevoel. En uiteraard doe ik dat met liefde!

Hoe zit dat bij jullie in het bedrijf?

Bezigen jullie het oude of het nieuwe normaal?

Of weet je eigenlijk ook niet meer?


Wat zegt Richard?

  • We in de toekomst meer gaan meten met meerdere maten (waardes). Economische, MVO, menselijke maat, sociale betrokkenheid.
  • De afstand tussen de werkvloer en de zittende beslissing nemers op dit moment veel te groot is.
  • Winstbejag en groei nu vaak de drijfveer is van beursgenoteerde bedrijven. De drijfveren van een familiebedrijf anders zijn dat die van een multinational (winst en groei jacht). Familiebedrijven hebben als doel het bedrijf beter achter te laten dan dat ze het hebben aangetroffen.
  • Familiebedrijven continuïteit bieden.
  • Investeren in familiebedrijven toekomstbestendig en verantwoord is. 


Wat zegt Helma?

  • Ik ben het helemaal mee eens met Richard.
  • Als familiebedrijf ben je erg waardevol om in het nieuwe normaal uhhhh oude normaal voort te leven.
  • Blijf niet modderen binnen de familie als er rafels ontstaan en neem contact met mij op.
  • Bij familiebedrijven tref je flexibele geesten.
  • Liefde en waarden en normen zijn de drijfveren binnen een familiebedrijf.


Trendstrateeg Richard Lamb vertelt in dit interview hoe krachtig familiebedrijven zijn. Op 15.45 minuten komt dit aan bod maar het interview is absoluut waar om even te beluisteren.

 

Bel me gerust als je hierover van gedachten wilt wisselen.

06 303 755 15

 

Warme groet,

 Helma


Afbeelding van het bericht 'Lenige geesten, het nieuwe normaal!'

Andere interessante blog-artikelen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Pleidooi voor Familiebedrijven, zij helpen ons door deze crisis!

Gekker moet ‘t niet worden.

Ik luisterde naar een prachtig interview met trendstrateeg Richard Lamb. In dit interview geeft hij heel helder aan wat het nieuwe normaal gaat worden en ik ben het helemaal met hem eens. Het blijken niet meer en niet minder hele normale dingen te zijn. Fatsoennormen die we, als het goed is, met de paplepel hebben meegekregen.

Waarden en normen die behoren tot een goed mens zijn voor jezelf, je familie en je omgeving. Precies zoals onze ouders ons dat hebben geleerd.

Het oude normaal blijkt ineens het nieuwe normaal te zijn??????

Wat gebeurt er NU!  Heb ik hersenkluts?

Mijn broek zakt ervan af als hij begint te praten over wat dat nieuwe normaal zou moeten zijn bedoelt hij het oude normaal. Bottom line geeft Richard in het interview een pleidooi voor de familiebedrijven!

 

Al jaren werk ik met familiebedrijven om ze te ondersteunen bij de overdracht naar de volgende generatie of andere thema’s die daar spelen.  En die thema’s hebben vaak te maken met de basis van alle liefde voor elkaar en het bedrijf. En ik mag komen als daar rafels zijn ontstaan die niet bijdragen aan het algemene geluksgevoel. En uiteraard doe ik dat met liefde!

Hoe zit dat bij jullie in het bedrijf?

Bezigen jullie het oude of het nieuwe normaal?

Of weet je eigenlijk ook niet meer?


Wat zegt Richard?

  • We in de toekomst meer gaan meten met meerdere maten (waardes). Economische, MVO, menselijke maat, sociale betrokkenheid.
  • De afstand tussen de werkvloer en de zittende beslissing nemers op dit moment veel te groot is.
  • Winstbejag en groei nu vaak de drijfveer is van beursgenoteerde bedrijven. De drijfveren van een familiebedrijf anders zijn dat die van een multinational (winst en groei jacht). Familiebedrijven hebben als doel het bedrijf beter achter te laten dan dat ze het hebben aangetroffen.
  • Familiebedrijven continuïteit bieden.
  • Investeren in familiebedrijven toekomstbestendig en verantwoord is. 


Wat zegt Helma?

  • Ik ben het helemaal mee eens met Richard.
  • Als familiebedrijf ben je erg waardevol om in het nieuwe normaal uhhhh oude normaal voort te leven.
  • Blijf niet modderen binnen de familie als er rafels ontstaan en neem contact met mij op.
  • Bij familiebedrijven tref je flexibele geesten.
  • Liefde en waarden en normen zijn de drijfveren binnen een familiebedrijf.


Trendstrateeg Richard Lamb vertelt in dit interview hoe krachtig familiebedrijven zijn. Op 15.45 minuten komt dit aan bod maar het interview is absoluut waar om even te beluisteren.

 

Bel me gerust als je hierover van gedachten wilt wisselen.

06 303 755 15

 

Warme groet,

 Helma


Stuur mij de checklist

Checklist voor een goede overdracht van het familiebedrijf

Checklist aanvragen
Checklist
Icoon contact 06 - 30 37 55 15

Guldenstraat 20
6532 RL Nijmegen
helma@helmadelorijn.nl